Omkring 1500(!) bidrag kom in till Crescent och Skolklassikerns tävling Designskolan. I tävlingen fick skolbarn upp til årskurs 6 chansen att designa sina alldeles egna drömcyklar. Allt från färg på ramen till vilket mönster sadeln skulle kläs med. Det var fritt fram att vara hur kreativ som helst och det tog barnen verkligen fasta på. Vinnaren kommer nu att få ta med hela sin klass till cykelfabriken i Varberg för ett studiebesök och kan då se fram emot att få se sin egen design på en riktig cykel. Under nästa cykelsäsong kommer dessutom cykeln att finns att köpa på crescent.se eller hos landets cykelspecialister.

- Vi på Crescent är överväldigade av hur engagerade och kreativa barnen varit, helt otroligt, säger Johanna Smedberg, Marknadschef Crescent
- Aldrig hade vi kunnat drömma om att vi skulle få in så många och så fantastiska bidrag, fortsätter hon. Som svenskt varumärke vill vi jobba nära marknaden. Detta är ett exempel på hur vi kan möta framtidens cyklister och lyssna till vad som är viktigt för dem.

Kolla på några av finalisterna här nedan.